fbpx

Prof. Jakob Timpe

Prof. Jakob Timpe

Lehrgebiet Produktgestaltung

Jakob Timpe wurde in Würzburg geboren und studierte Architektur in Berlin und Darmstadt, wo er 1994 mit dem Diplom abschloß. Nach Jahren der Mitarbeit in den Architekturbüros Schürmann in Köln und Bonell + Gil in Barcelona wurde er 1999 Wissenschaftlicher Assistent an der TU Darmstadt. Dort begann er, Möbel, Leuchten sowie Innen- und Außenräume für europäische Auftraggeber zu gestalten. 2005 wurde er für seine Design-Arbeiten mit dem einjährigen Stipendium der Villa Massimo in Rom ausgezeichnet. Anschließend ging er mit seinem Studio nach Berlin. 2012 gründete er das Label vondingen. Im selben Jahr wurde er auf das Lehrgebiet Produktgestaltung des neu eingerichteten Studiengangs Industriedesign an die OTH Regensburg berufen.

 

Jakob Timpe was born in Würzburg and studied architecture in Berlin and Darmstadt, where he graduated in 1994. After working for the architectural firms Schürmann in Cologne and Bonell + Gil in Barcelona, he was assigned research and teaching assistant at the Technical University of Darmstadt in 1999. There he began his career in furniture, lighting, interior and exterior spaces for various European brands. In 2005 he was awarded the Rome Prize and a fellowship at Villa Massimo for his design works. In the following year, he opened his studio in Berlin. In 2012 he created the design label vondingen and was appointed Professor for Product Design at the Technical University of Applied Sciences Regensburg where he co-founded the newly established Industrial Design program.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!